
Zasady bezpiecznego korzystania z eBankNet
Bankowość elektroniczna znacznie ułatwia wykonywanie operacji bankowych. Po aktywowaniu usługi użytkownik uzyskuje 24 godzinny dostęp do swoich środków za pomocą Internetu. System bankowości elektronicznej eBankNet został stworzony w oparciu o technologię i doświadczenie znanej firmy informatycznej - lidera wśród firm zajmującym się oprogramowaniem dla banków spółdzielczych.
Szyfrowanie transmisji
Połączenie z kontem internetowym jest transmisją zaszyfrowaną. Dzięki temu wszelkie informacje, które są przesyłane lub otrzymywane są dostępne tylko i wyłącznie dla uprawnionego użytkownika. Wszystkie transakcje, które zostaną dokonane na koncie, każdorazowo wymagają dodatkowego uwierzytelnienia poprzez wpisanie hasła jednorazowego.
Wejście do systemu
Aby wejść do systemu eBankNet należy podać: numer identyfikacyjny - tzw. Login, który jest częściowo określany przez bank, a częściowo przez klienta, unikatowe hasło dostępu, które przy pierwszym wejściu do systemu system wymusza do zmiany przez użytkownika (min 8- max 16 znaków)- dzięki niemu
użytkownik wchodzi na swoje konto, ale nie może jeszcze realizować transakcji.
Kody SMS
SMS z kodem jednorazowym, służacy do uwierzytelnienia operacji dokonywanych przez internet wysyłany na telefon klienta zawierający podstawowe dane przelewu tj. kwotę oraz numer NRB (26-cyfr) identyfikujący odbiorcę przelewu.
Blokowanie dostępu do systemu
Trzykrotne błędne uwierzytelnienie Klienta podczas wejścia do systemu eBankNet powoduje zablokowanie dostępu do usług systemu. Aby odblokować dostęp, należy zadzwonić pod jeden z podanych numerów: (077) 4065542 lub (077) 4065543. Natomiast trzykrotne błędne podanie hasła jednorazowego podczas próby realizacji transakcji blokuję możliwość wykonywania transakcji - zalogowanie do systemu jest nadal możliwe. Należy pamiętać, iż bezpieczeństwo bankowości elektronicznej zależy nie tylko od rozwiązań opracowanych przez firmy informatyczne współpracujące z bankami, ale przede wszystkim od samych klientów.
Aby użytkownik traktował bankowość elektroniczną jako bezpieczne narzędzie, powinien
przestrzegać następujących zasad:
1. Logując się do systemu eBankNet należy sprawdzić czy użytkownik znajduje się na właściwej stronie. Wszystkie operacje po zalogowaniu się na stronę ebanknet.bsprudnik.pl są automatycznie zabezpieczone protokołem SSL wykorzystującym klucz o długości 256 bitów. Uwidocznione jest to poprzez ukazanie się kłódki umieszczonej w różnym miejscu w zależności od przeglądarki. Po dwukrotnym kliknięciu na kłódkę powinna pojawić się informacja, dla kogo został wystawiony certyfikat. Prawidłowa informacja to ebanknet.bsprudnik.pl. Należy się także upewnić, czy w pasku adresowym przeglądarki w nazwie strony widnieje oznaczenie https.
Do systemu można się zalogować ze strony głównej Banku tzn. www.bsprudnik.pl wybierając opcję Zaloguj lub bezpośrednio z adresu ebanknet.bsprudnik.pl. Jeśli przy logowaniu się do systemu nie widnieje oznaczenie kłódki oraz oznaczenia https prosimy o ich pilne zgłoszenie do banku
2. Nie należy podawać swojego hasła dostępu lub haseł jednorazowych, haseł sms poprzez pocztę elektroniczną. Bank Spółdzielczy w Prudniku nigdy nie wysyła e-maili wymagających podania danych osobowych Klientów lub też hasła dostępu, albo haseł jednorazowych, kodów SMS. Nie wysyłane są również drogą emailową linki do stron banku oraz do usług bankowości elektronicznej oraz wszelkich stron, gdzie rzekomo ma nastąpić weryfikacja czy aktualizacja danych Klientów. Bank Spółdzielczy w Prudniku nie przyjmuje również drogą e-mailową zlecenia wykonania transakcji finansowych. W przypadku pojawienia się takich przypadków prosimy o ich pilne zgłoszenie do banku.
3. Nie należy podawać swojego hasła dostępu, haseł jednorazowych lub kodów SMS osobom dzwoniącym i podającym się za pracownika banku. W przypadku pojawienia się takich przypadków prosimy o ich pilne zgłoszenie do banku.
4. Natychmiast wykonać zablokowanie dostępu w przypadku zagubienia listy haseł jednorazowych lub telefonu na który przychodzą kody SMS. W każdej chwili można samemu usunąć za pomocą Internetu listę haseł jednorazowych w przypadku np. jej zaginięcia lub zniszczenia. Można także zablokować dostęp do swojego loginu poprzez zgłoszenie takiej informacji do Banku lub poprzez bardzo proste ale skuteczne trzykrotne wpisanie błędnie hasła po podaniu prawidłowego loginu.
5. Dla własnego bezpieczeństwa nigdy nie należy nosić zapisanego loginu z hasłem dostępu wraz listą haseł jednorazowych. W przypadku nieautoryzowanego uzyskania nazwy loginu i hasła dostępu do systemu eBankNet osoba niepowołana nie jest w stanie wykonać jakichkolwiek transakcji finansowych bez użycia dodatkowego jednorazowego hasła uwierzytelniającego. Analogicznie w razie nieautoryzowanego uzyskania samej listy haseł jednorazowych osoba niepowołana nie jest w stanie wejść do systemu bez znajomości loginu i hasła dostępu.
6. Należy unikać logowania do systemu eBankNet z komputerów, smartfonów do których nie ma się pełnego zaufania (np. w kawiarenkach internetowych)
7. Należy dbać o zabezpieczenie komputera, smartfonu z którego użytkownik loguje się do systemu tzn. instalować legalne oprogramowanie oraz na bieżąco wszystkie poprawki i uaktualnienia zalecane przez producenta oprogramowania. Należy pamiętać, że nowoczesne telefony również mogą być celem ataku hakerów dlatego nie należy instalować aplikacji z niesprawdzonych źródeł, posiadać o ile jest dostępne oprogramowenie antywirusowe. Bank nigdy nie prosi o instalację aplikacji, bądź przesłanie SMS z telefonu klienta.
8. Wylogowanie się z systemu należy wykonywać poprzez funkcję „Wyloguj”, a nie poprzez zamknięcie przeglądarki internetowej.