INFORMACJA DLA KLIENTA SMS BANKING
Bank Spółdzielczy w Prudniku udostępnił swoim Klientom usługę SMS Banking, która otwiera nowe możliwości komunikacji Klienta z Bankiem poprzez krótkie wiadomości tekstowe.
JAK DZIAŁA USŁUGA SMS BANKING?
Działanie oparte jest na technologii sieci komórkowej GSM i polega na przesyłaniu komunikatów SMS. Możliwa jest komunikacja w obu kierunkach:
- automatycznie wysyłane są wiadomości informujące o wielkości dostępnych środków raz dziennie lub po każdej zmianie salda, bądź ze zdarzeniami, o których klient chciałby być poinformowany;
- na żądanie klienta system wysyła zwrotnego SMS-a z odpowiedzią na zadane pytanie.
JAKIE WARUNKI MUSISZ SPEŁNIAĆ?
Wystarczy być posiadaczem rachunku bankowego w Banku Spółdzielczym w Prudniku oraz posiadać aktywny telefon w dowolnej krajowej sieci telefonii komórkowej GSM.
JAK KORZYSTAĆ Z USŁUGI?
Klient otrzymuje informację o stanie salda rachunku na początku dnia, jeżeli w dniu poprzednim były operacje na koncie, lub po każdej zmianie salda, bądź po każdym zdarzeniu, o którym chciałby być poinformowany.
Kolejna opcja to możliwość wysłania przez klienta wiadomości SMS z żądaniem odpowiedzi na zadane pytanie. Każda wiadomość musi zawierać modulo klienta oraz hasło PIN przyporządkowane do telefonu, które klient otrzymuje w postaci wiadomości SMS w momencie złożenia dyspozycji SMS. Oprócz zapytania o wolne środki, możliwe jest uzyskanie informacji dotyczącej oprocentowania rachunków oraz operacji na wybranych rachunkach.
Zapytanie wysyła się pod numer telefonu: 661 002 041.
Poniższa tabela definiuje sposób składania zapytania przez klientów za pomocą następujących parametrów:
– modulo klienta, – hasło PIN klienta przyporządkowane do telefonu, – numer rachunku bankowego (n ostatnich cyfr rachunku użytkownika), - – data (np. data operacji, zależnie od kontekstu),
– wartość (np. kwota operacji, zależnie od kontekstu), – numer karty, – waluta (np. waluta rachunku użytkownika, zależnie od kontekstu)
Nazwa |
Opis |
Zapytanie klienta |
Odpowiedź systemu |
Wolne środki |
Klient pyta o wolne środki na koncie |
modulo#PIN#ZAPYTANIE, gdzie zapytaniem może być:
|
Wolne środki / Saldo |
Oprocentowanie |
Klient pyta o oprocentowanie rachunków |
modulo#PIN#ZAPYTANIE, gdzie zapytaniem może być:
|
Oproc. na |
Operacje |
Klient pyta o ostatnie operacje na rachunkach |
modulo#PIN#ZAPYTANIE#MIN_KWOTA, gdzie zapytaniem może być:
Parametr MIN_KWOTA jest opcjonalny |
Ost. oper. na Ost. oper. na |
Zmiana hasła PIN |
Klient może zmienić swoje hasło PIN |
modulo#aktualny–PIN#P#nowy–PIN |
Hasło PIN zostało poprawnie zmienione |
JAKIE KORZYŚCI DAJE USŁUGA?
- aktualna informacja o stanie konta niezależnie od miejsca i czasu a także operatora telefonii komórkowej GSM oraz modelu aparatu komórkowego,
- nieograniczony dostęp do informacji o posiadanych środkach przez 24 godziny i 7 dni w tygodniu,
- lepsza i stała kontrola własnych finansów,
- wygoda i niezależność.
JAK BANK ZAPEWNIA BEZPIECZEŃSTWO SYSTEMU?
Klient składając dyspozycję usługi SMS podaje swój numer telefonu oraz numer rachunku, do którego chce uruchomić usługę. Dzięki tym informacjom system identyfikuje klienta i wysyła informacje tylko wtedy, jeśli dane będą się zgadzać z bazą danych.
ILE TO KOSZTUJE?
W przypadku uruchomienia takiej usługi, opłata pobierana jest zgodnie z Taryfą opłat i prowizji bankowych.