×
Wyszukaj w serwisie
×

Home Banking

Już dzisiaj wypełnij wniosek o Home Banking: PDFWniosek Home Banking

Zasady funkcjonowania usługi Home Banking

Home Banking umożliwia klientom korzystanie z usług bankowych bezpośrednio z siedziby Klienta. Taka operacja jest możliwa przy wykorzystaniu linii telefonicznej i komputera. Połączenie to umożliwia dokonywanie szeregu operacji finansowych i uzyskanie informacji, bez konieczności odwiedzenia placówki bankowej. Usługa ta jest kierowana przede wszystkim do podmiotów gospodarczych. Usługa oparta jest na łączności telekomunikacyjnej i polega na wysyłaniu lub pobieraniu z Banku zaszyfrowanych transmisji danych.

home_banking_1.jpeg

Home Banking umożliwia dokonywanie Klientowi następujących operacji finansowych:

  • sprawdzanie wysokości salda rachunku,
  • przeglądanie operacji dokonanych w danym dniu na poszczególnych rachunkach Klienta,
  • przeglądanie historii transakcji,
  • wykonywanie krajowych poleceń przelewu, w tym do ZUS i Urzędu Skarbowego.

Jakie warunki należy spełniać?

Do korzystania z systemu Home Banking wymagany jest komputer z systemem operacyjnym Windows 98/Me/2000/XP, modem oraz dostęp do linii telefonicznej.

Jakie korzyści daje usługa?

  • swobodny dostęp do rachunku przez 24 godziny na dobę,
  • administrowanie dostepami użytkowników w lokalnej bazie danych Klienta,
  • szybkość transakcji - wszelkie przelewy dokonywane za pośrednictwem systemu Home Banking funkcjonują w systemie ELIXIR,
  • słownik kontrahentów - zawierający dane właścicieli rachunków biorących udział w realizacji zleceń,
  • zmianę hasła Klienta w obsługującym go Banku,
  • oszczędność czasu i kosztów.

Jak Bank zapewnia bezpieczeństwo systemu?

  • bezpieczeństwo transakcji - wykorzystanie systemu kryptograficznego, który z pełnym zaufaniem stosowany jest do szyfrowania informacji o najwyższym stopniu tajności oraz zastosowanie kluczy prywatnych i publicznych pozwalających na autoryzację zleceń klienta przez Bank,
  • indywidualne identyfikatory i hasła uniemożliwiające korzystanie z systemu przez niepowołane osoby.


Ile to kosztuje?


Klient nie ponosi kosztów instalacji systemu, z wyjątkiem ewentualnych kosztów dodatkowych stanowisk bądź kluczy. Opłacany jest jedynie miesięczny abonament za korzystanie z systemu. Przelewy wykonywane za pośrednictwem Home Bankingu są znacznie tańsze niż składane w placówce Banku.

Wybrane obrazy programu od strony Klienta: 

Logowanie do systemu Home Banking homebank1.jpeg
Okno wypełniania przelewu przez Klienta w systemie homebank2.jpeg
Okno łączenia się Klienta z Bankiem w celu wysyłki przelewów oraz uzyskania informacji o saldzie rachunków homebank3.jpeg