×
Wyszukaj w serwisie
×

Karta płatnicza MASTERCARD DEBIT

mastercard.jpeg

Karta MASTERCARD DEBIT

Szybkie i wygodne zakupy na wyciągnięcie ręki.

 

Jest wydawana do rachunków POL-Konto, POL-Konto STUDENT.

KartaMASTERCARD DEBIT to wygodna i bezpieczna alternatywa dla gotówki. To połączenie karty debetowej z funkcjonalnością płatności zbliżeniowych. Przeznaczona jest dla osób, które cenią stały dostęp do swoich pieniędzy oraz wygodę i szybkość płatności bezgotówkowych.

Karta MASTERCARD DEBIT to:

  • stały dostęp do swoich pieniędzy,
  • bezpieczeństwo transakcji,
  • łatwe i szybkie płacenie za zakupy z wykorzystaniem funkcjonalności zbliżeniowej,
  • możliwość płatności w Internecie.

 

Karta MASTERCARD DEBIT umożliwia Ci płatność zbliżeniową do kwoty 100 zł. Dla zwiększenia bezpieczeństwa, losowo wybrane przez system transakcje do kwoty 100 zł i wszystkie powyżej 100 zł wymagają podania kodu PIN bądź autoryzacji podpisem.

Koszt wydania karty: 0 zł

Okres ważności karty: 5 lata

Limity karty:

  • maksymalny limit pojedynczej transakcji zbliżeniowej bez użycia kodu PIN  – 100 zł,
  • maksymalny dzienny limit dla wypłat gotówki – 2 000 zł,
  • maksymalny dzienny limit operacji bezgotówkowych – 5 000 zł,
  • maksymalny dzienny limit transakcji internetowych – 5 000 zł.

 

Zbliżeniowe karty MASTERCARD DEBIT są akceptowane w całej Polsce i na świecie. Aktualna lista partnerów akceptujących karty zbliżeniowe VISA znajduje się na stronie internetowej www.paypass.pl

Do czego służy karta zbliżeniowa?

Karta zbliżeniowa posiada wszystkie cechy standardowej karty debetowej. Można nią dokonywać transakcji bezgotówkowych
w punktach akceptujących karty płatnicze na całym świecie, wypłacać pieniądze z bankomatu lub płacić za zakupy w Internecie. Dodatkowo posiada nową funkcjonalność – płatność zbliżeniową, która pozwala na wygodne opłacenie drobnych zakupów – szybciej niż gotówką i bez użycia kodu PIN do kwoty 100 zł (MASTERCARD DEBIT).

Jak płacić zbliżeniowo?

  • poinformuj sprzedawcę, ze chcesz zapłacić zbliżeniowo,
  • kiedy na czytniku pojawi się kwota do zapłaty sprawdź ją i, jeśli jest poprawna, zbliż kartę do czytnika w oznaczonym miejscu.

Czy płatności kartą zbliżeniową są bezpieczne?

Tak. Umieszczony w karcie mikroprocesor zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Przy płatności zbliżeniowej karta aktywuje się tylko na kilka sekund na wyraźne polecenie terminala płatniczego i działa jedynie w bardzo niewielkiej odległości od czytnika (do 5 cm). Nie jest możliwe przechwycenie informacji przekazywanych tą drogą.

Dodatkowym zabezpieczeniem jest limit łącznej wartości transakcji zbliżeniowych, zaprogramowany na każdej karcie. Jeżeli dana transakcja powoduje przekroczenie ustalonego przez Bank limitu transakcji zbliżeniowych dla danej karty, terminal wymusi przeprowadzenie transakcji w sposób „tradycyjny”, tj. z potwierdzeniem numerem PIN. Limit zostaje automatycznie „wyzerowany” przy każdej transakcji potwierdzanej kodem PIN.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa, losowo wybrane przez system transakcje dokonywane zbliżeniowo wymagają podania kodu PIN bądź autoryzacji podpisem.

Dodatkowo płacąc zbliżeniowo nie przekazujesz karty sprzedawcy – masz ją cały czas przy sobie.

Czy nie ma niebezpieczeństwa, że za tę samą transakcję zapłacę dwa razy?

Nie. Wszystkie terminale działają zgodnie z zasadą „jedna transakcja jedną kartą", to znaczy informacje z karty są odczytywane tylko raz w trakcie dokonywania transakcji. Dodatkowym zabezpieczeniem jest to, że każda transakcja musi zostać zakończona lub anulowana, zanim będzie możliwe dokonanie kolejnej.

Czy nie ma ryzyka, że kartą zbliżeniową przypadkowo zapłacę za nie swoje zakupy?

Nie. Karta z funkcjonalnością zbliżeniową sama z siebie nie wysyła jakichkolwiek informacji. W portfelu użytkownika pozostaje „bezczynna". Przy płatnościach zbliżeniowych mikroprocesor na karcie aktywuje się na kilka sekund dopiero wtedy, gdy otrzyma sygnał ze strony czytnika kart zbliżeniowych. Sam czytnik też pozostaje „bezczynny" – aktywuje się na krótką chwilę na polecenie terminala płatniczego po tym, jak sprzedawca wprowadzi kwotę konkretnej transakcji.

 

Zastrzeżenie karty:

W wypadku zgubienia lub kradzieży karty należy dokonać jej blokady. Można to zrobić na kilka sposobów:

  • telefonicznie w Contact Center Banku (tel.:+48 86 215 50 50 lub 801 502 503),
  • telefonicznie, korzystając z ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart (+48 828 828 828),
  • za pośrednictwem portalu kartowego www.kartosfera.pl
  • telefonicznie w dowolnym centrum VISA,
  • osobiście lub telefonicznie w placówce Banku, która wydała kartę,
  • osobiście w innym banku uczestniczącym w systemie VISA

W przypadku telefonicznego zgłoszenia należy w ciągu 7 dni kalendarzowych złożyć pisemne potwierdzenie tej operacji w placówce Banku, która wydała kartę.

Od momentu zastrzeżenia karty Bank ponosi odpowiedzialność za nieuprawnione transakcje dokonane przy jej użyciu.

W przypadku problemów z realizacją płatności kartą w Internecie prosimy o skorzystanie z portalu www.kartosfera.pl bądź kontakt z infolinią Contact Center Banku.

Dla ułatwienia korzystania z portalu kartowego zamieszczamy poniżej szczegółową instrukcję.

 

Podręcznik użytkownika KARTOSFERY: PDFKartosfera-Podrecznik-uzytkownika_15.11.2015.pdf (1,52MB)

Zobacz bankomaty bez prowizji!